DEPRESIA - AUTOAJUTORUL | Psiholog Psihoterapeut Psihiatru Coach | E-psiho.ro
Inregistrare
Autentificare
Inregistreaza-te
ca Specialist si promoveaza-ti articolele, evenimentele sau joburile
Pagina de facebook e-psiho Pagina de google plus e-psiho Canalul de twitter e-psiho Canalul de youtube e-psiho Feed RSS e-psiho Adaugare la bookmark e-psiho Adaugare ca motor de cautare e-psiho
Newsletter
Processing

DEPRESIA - AUTOAJUTORUL

DEPRESIA - AUTOAJUTORUL

DEPRESIA - AUTOAJUTORUL

Afecţiunile depresive vor face să vă simţiţi epuizat, inutil, lipsit de ajutor şi de speranţă. Astfel de gânduri şi sentimente determină tendinţa de retragere faţă de alţi oameni, de evitare. Este important să fiţi conştient că astfel de gânduri negative fac parte din depresie, dar ele nu reflectă de fapt situaţia dumneavoastră exactă.

Aceste temeri dispar când tratamentul începe să-şi facă efectul.

În acelaşi timp, amintiţi-vă:

•    nu trebuie să vă fixaţi ţeluri prea dificile sau să vă asumaţi prea multe responsabilităţi;

•    sarcinile dificile trebuie împărţite în unele mai mici, importanţa şi ordinea realizarii lor trebuie stabilită clar; ele trebuie realizate în limita posibilităţilor;

•    nu trebuie să aşteptaţi prea mult de la dumneavoastră, aşteptările prea mari ar putea să accentueze sentimentul de ratare;

•    încercaţi să nu fiţi singur, să staţi în compania altor persoane;

•    faceţi orice vă face să vă simţiţi mai bine; puteţi face mişcare, dar fără să vă epuizaţi, puteţi merge la cinema, să jucaţi un joc sau să participaţi la activităţi religioase; evitaţi să faceţi prea multe şi nu fiţi frustraţi dacă dispoziţia nu s-a îmbunătăţit încă; durează un pic până vă veţi simţi mai bine;

•    nu luaţi decizii importante, cum ar fi schimbarea locului de muncă, căsătoria sau divorţul; în orice caz, este mai bine să amânaţi luarea deciziilor până când starea depresivă a trecut sau s-a îmbunătăţit;•    nu

vă aşteptaţi să vă eliberaţi brusc de starea depresivă; acest lucru se întâmplă foarte rar; ajutaţi-vă cât de mult puteţi şi nu vă criticaţi dacă nu vă simţiţi mai bine;

•    amintiţi-vă: nu acceptaţi gândurile negative: fac parte din depresie şi vor dispărea de îndată ce tratamentul îşi va face efectul.

Citeste mai mult:

DEPRESIA

CAUZELE DEPRESIEI

SIMPTOMELE DEPRESIEI

CÂND ESTE RECOMANDAT CONTROLUL MEDICAL?

TRATAMENTUL DEPRESIEI CUM  POT  FAMILIA  ŞI  PRIETENII  SĂ  AJUTE  O  PERSOANĂ  DEPRESIVĂ?

Acest articol nu poate fi preluat fara acordul nostru.