Psiholog Psihoterapeut Psihiatru Coach - E-psiho.ro
Inregistrare
Autentificare
Inregistreaza-te
ca Specialist si promoveaza-ti articolele, evenimentele sau joburile
Pagina de facebook e-psiho Pagina de google plus e-psiho Canalul de twitter e-psiho Canalul de youtube e-psiho Feed RSS e-psiho Adaugare la bookmark e-psiho Adaugare ca motor de cautare e-psiho
Newsletter
Processing

Astazi imi fac un juramant: SUNT EU!

Astazi imi fac un juramant: SUNT EU!

Bag cheia in usa. Invart de doua ori. Imi arunc pantofii din picioare, trag fermoarul de la fusta, imi deschid nasturii de la camasa, fularul de la gat deja ma strange, nu mai pot respira, imi las hainele pe jos….sunt goala. Ma indrept spre oglinda. Simt marmura rece, incep sa imi tremure usor picioarele.

Formula fericirii

Formula fericirii

     Dupa ce am descoperit ca formula fericirii mele se afla in mine, in lucrurile mici si in toate fericirile oamenilor cu adevarat fericiti, am mai descoperit ceva: fericirea se afla in multe alte locuri, de la muschii fetei, care se transforma cand starea de fericire ne transforma pe noi insine in indivizi mandri de a schita un suras chiar si atunci cand el nu isi gaseste locul, pana la sectiuni al creierului care, la randul lor, se transforma in momentele pretioase pe care le gustam din plin...       Despre asta si multe alte lucruri extrem de interesante vorbeste Stefan Klein in cartea cu acelasi titlu ("Formula fericirii").O carte pe care "am furat-o" de pe etajera colegei de camera si pe care am citit-o dintr-o rasuflare! O perspectiva stiintifica asupra fericirii nu e de ici, de colo si pe cuvant ca merita probat!     

Mecanismele de aparare a Eului

Mecanismele de aparare a Eului

mecanismele eului
Mecanismele de aparare a Eului: descriere Aparari primitive -    Clivajul: Compartimentarea trairilor referitoare la Sine si la altul, astfel incat integrarea nu este posibila. Atunci cand individul se confrunta cu contradictii in comportament, gandire sau afect, el trateaza dezacordurile cu negare blanda sau cu indiferenta. Aceasta aparare previne aparitia conflictului rezultat din incompatibilitatea celor doua aspecte polarizate ale Sinelui sau ale celuilalt. -    Identificarea proiectiva: Acest fenomen este atat un mecanism de aparare intrapsihic, cat si un tip de comunicare interpersonala si implica urmatorul comportament: o presiune interpersonala subtila este pusa asupra altei persoane pentru a prelua caracteristici ale unui aspect al Sinelui sau ale unui obiect relational intern, care va fi proiectat in acea persoana. Persoana care este tinta proiectiei va incepe sa se comporte, sa gandeasca si sa simta in concordanta cu ceea ce a fost proiectat in ea. -    Proiectia: A percepe si a reactiona la impulsuri interne si la derivatele acestora ca si cand ar fi in afara Sinelui. Difera de identificarea proiectiva prin faptul ca tinta proiectiei nu se schimba. -    Negarea: Evitarea constientizarii unor aspecte ale realitatii externe greu de infruntat prin ignorarea informatiilor senzoriale.

DEPRESIA - AUTOAJUTORUL

DEPRESIA - AUTOAJUTORUL

DEPRESIA - AUTOAJUTORUL Afecţiunile depresive vor face să vă simţiţi epuizat, inutil, lipsit de ajutor şi de speranţă. Astfel de gânduri şi sentimente determină tendinţa de retragere faţă de alţi oameni, de evitare. Este important să fiţi conştient că astfel de gânduri negative fac parte din depresie, dar ele nu reflectă de fapt situaţia dumneavoastră exactă. Aceste temeri dispar când tratamentul începe să-şi facă efectul. În acelaşi timp, amintiţi-vă: •    nu trebuie să vă fixaţi ţeluri prea dificile sau să vă asumaţi prea multe responsabilităţi; •    sarcinile dificile trebuie împărţite în unele mai mici, importanţa şi ordinea realizarii lor trebuie stabilită clar; ele trebuie realizate în limita posibilităţilor; •    nu trebuie să aşteptaţi prea mult de la dumneavoastră, aşteptările prea mari ar putea să accentueze sentimentul de ratare; •    încercaţi să nu fiţi singur, să staţi în compania altor persoane; •    faceţi orice vă face să vă simţiţi mai bine; puteţi face mişcare, dar fără să vă epuizaţi, puteţi merge la cinema, să jucaţi un joc sau să participaţi la activităţi religioase; evitaţi să faceţi prea multe şi nu fiţi frustraţi dacă dispoziţia nu s-a îmbunătăţit încă; durează un pic până vă veţi simţi mai bine;

Invata terapia prin iertare

Invata terapia prin iertare

Imi aduc aminte de mine in trecut cum eram, cate vorbe rele imi adresam, cat de mult ma certam, cat ma judecam, cat ma pedepseam. Daca imi propuneam ceva si nu reusem sa duc sarcina pana la bun sfarsit, gaseam scuze in exterior, dadeam vina pe altii sau pe mine, ma injuram, eram atat de mica in ochii mei, imi dadeam singura palme si automat si stima mea de sine se diminua. Aveam zile in care ma vedeam atat de nesemnificativa pentru lumea asta, nu intelegem, cum iubitul de la vremea respectiva ma putea iubi. Nu intelegeam cu prietenii inca imi erau aproape. Nu intelegeam cum ma mai pot intoarce in sanul familiei. Nu intelegeam cum ma mai suportau hainele intr-un trup hidos, pe care il uram si nu imi placea sa il privesc in oginda. Cum din sufletul meu mai putea iesi lumina cand eu zilnic il intunecam. Cum de mintea mea mai putea procesa si ganduri frumoase cand doar drame imi treceau prin cap. Uitandu-ma acum inapoi, efectiv ma ingrozesc. Chiar nu pot gasi nici o explicatie logica pentru felul cum m-am comportat cu mine si automat cu ceilalti. Pe drumul vietii mele, pe calea mea, raneam toti oamenii din jurul meu. Cand cineva incerca sa ma ajute cu un sfat sau o vorba imediat il indepartam, ma enervam ca isi permitea sa gandeasca pentru mine, de unde sa stie el ce este mai bine pentru mine.