Psihologia Managementului | Psiholog Psihoterapeut Psihiatru Coach | E-psiho.ro
Inregistrare
Autentificare
Inregistreaza-te
ca Specialist si promoveaza-ti articolele, evenimentele sau joburile
Pagina de facebook e-psiho Pagina de google plus e-psiho Canalul de twitter e-psiho Canalul de youtube e-psiho Feed RSS e-psiho Adaugare la bookmark e-psiho Adaugare ca motor de cautare e-psiho
Newsletter
Processing

Psihologia Managementului

Factorii psihologici care pot bloca stimularea creativitatii manageriale

Factorii psihologici care pot bloca stimularea creativitatii manageriale

factorii creativitatii
Identificarea creativitatii este o premisa pentru anticiparea actiunii de educare a ei. Factorii inhibanti pentru creativitate pot fi diferentiati pentru toate cele patru fatete de fond ale creativitatii: personalitate, proces, produs, climat creativitate. Unele blocaje, prin reversul lor se pot transforma in stimulenti. Factorii care pot bloca creativitatea, pot fi: Blocajele culturale(A.Cosmovici,1996,E.P.Torance,1971) Conformismul:se refera la dorinta oamenilor ca toti cetatenii sa se poata sa gandeasca la fel. Cei cu idei si comportamente neobisnuite sunt dezaprobati si priviti cu suspiciune,atitudine care ii descurajeaza si implicit ii inhiba atitudinele creative; Influenta nefasta a prejudecatilor existente la un moment dat in societate; Atitudinea descurajatoare practicata de corpul didactic la adresa spiritului interogativ natural al oamenilor; Tendinta de a se complace strict in limitele stipulate de sexul caruia ii apartine,cu refuzul caracteristicilor si rolurilor specifice celuilalt sex; Practicarea falsei disjunctii dintre munca si joc; Obsesia activitatilor contra cronometru; Prejudecata raritatii indivizilor superior dotati; Supraestimarea aparentelor.

FACTORII PSIHOLOGICI IMPLICATI IN STIMULAREA CREATIVITATII MANAGERIALE

FACTORII PSIHOLOGICI IMPLICATI IN STIMULAREA CREATIVITATII MANAGERIALE

creativitate manageriala
Metode de stimulare a creativitatii Se considera ,ca folosind miljoacele adecvate, la orice fiinta umana normala(Q.I.=90) se poate dezvolta macar un minim de creativitate. De aici rezulta ca orice persoana creativa trebiue sa beneficieze de miljoace generale si speciale de stimulare a creativitatii. Criteriul folosit pentru a diferentia metodele de educare a creativitatii il constituie destinatarul caruia i se adreseaza, prepodernt, metodele respective si care, in principal, sunt personalitatea sau produsul creativ.