Noaptea, toate pisicile sunt negre? | Psiholog Psihoterapeut Psihiatru Coach | E-psiho.ro
Inregistrare
Autentificare
Inregistreaza-te
ca Specialist si promoveaza-ti articolele, evenimentele sau joburile
Pagina de facebook e-psiho Pagina de google plus e-psiho Canalul de twitter e-psiho Canalul de youtube e-psiho Feed RSS e-psiho Adaugare la bookmark e-psiho Adaugare ca motor de cautare e-psiho
Newsletter
Processing

Noaptea, toate pisicile sunt negre?

Noaptea, toate pisicile sunt negre?

Impactul trecerii orelor pe parcursul unei seri asupra aprecierii atractivitatii fizice a persoanelor.

Daca in ceea ce priveste criteriile frumusetii fizice pot fi admise diferente inte indivizi, se observa totusi ca, pentru acelasi individ, aprecierea atrctivitatii nu se face intotdeauna pe acelasi temeiuri. Este ceea ce se intampla, se pare, in locurile de intalnire pe masura ce trece seara.

Nida si Koon au fost prin baruri la ora 21.30, la ora 23.00 si 00.30. Cercetatorii le-au cerut barbatilor sa evalueze femeile din bar cu ajutorul unei scale de tipul: "cum vi se par femeile care sunt aici in seara asta, pe o scara de la  1(nu prea grozave) la 10 (foarte frumoase)?". S-au obtinut urmatoarele rezultate:

- la ora 21.30 s-a obttinut o nota medie de 4.8

- la ora 23.00 s-a obtinut o nota medie de 6

- la ora 00.30 nota tindea spre 7

Dupa cum se poate vedea, femeile din jur devin din ce in ce mai frumoase pe masura ce trece seara.

Gladue si Delaney au aratat ca acelasi efecte se obtin si atunci cand li se cere femeilor sa evalueze barbatii. Cercetatorii au aratat ca timpul acelasi efect in momentul in care clientii barurilor trebuie sa apreciez atractivitatea persoanelor care nu se afla in bar, dar care sunt prezentate in fotografii.

S-ar putea crede ca alcoolul explica aceste rezultate, dar cercetarile o infirma. Astfel, Madey si colaboratorii sai au condus acelasi studiu, dar facand distinctie intre persoanele care aveau o relatie si cele care nu aveau. Efectul cresterii atractivitatii persoanelor pe masura ce s-ar inainta a fost remarcat doar la persoanele celibatare.

Concluzie

In loc sa ne gandim la alcool putem crede mai degraba ca atrctia este determinata de reducerea timpului de decizie si de alegere, fapt explicat prin teoria comoditatii. Conform acesteia, un obiect devine atragator daca intram rar in contact cu el: in acest caz, pe masura ce trece seara, timpul ramas pentru gasirea unei partenere se diminueaza, la fel si numarul partenerilor posibili, ceea ce mareste puterea de atractie pe care o exercita persoanele de sex opus. Ne putem asadar gandi ca efectul orei de inchidere conduce la alegerea unor parteneri ce risca sa dezamageasca a doua zi.

Adaugă comentariu nou

CAPTCHA
Această întrebare este pentru a testa dacă sunteţi un vizitator uman şi pentru a preveni spam-ul automat la trimiteri.
Imagine CAPTCHA
Introdu caracterele din imagine.