Inregistrare
Autentificare
Pagina de facebook e-psiho Pagina de google plus e-psiho Canalul de twitter e-psiho Canalul de youtube e-psiho Feed RSS e-psiho Adaugare la bookmark e-psiho Adaugare ca motor de cautare e-psiho
Newsletter
Processing

Experienţele sau bunurile materiale ne fac mai fericiti?

experiente sau bunuri

Ar trebui să-mi cheltuiesc banii pe un concediu sau un calculator nou? Ma va face fericit o experienta sau un obiect? Un nou studiu in „Journal of Consumer Research” spune că depinde de diverşi factori, inclusiv cat de materialista este persoana.

Chiar dacă înţelepciunea convenţională spune ca se alege vacanta, autorii Leonardo NICOLAO, Julie R. Irwin (ambele de la Universitatea din Austin, Texas), şi Joseph K. Goodman (Washington University, St Louis) spun că răspunsul este mai complicată decât se credea anterior.

“Citindu-i pe David Hume, pe Scitovsky Tibor şi pe multi altii, sentimentul a fost ca persoanele vor fi mai fericite în cazul în care acestea isi cheltuiesc banii pe experienţe (teatru, concerte şi vacante), spre deosebire de achiziţii de materiale (autoturisme de lux, case mari şi de gadget-uri) “scriu autori.

Autorii spun ca acesta opinie este valabila pentru achiziţii, care au iesit bine – cu impact pozitiv. Dar când vine vorba de achiziţii negative (o canapea dezamagitoare, o vacanta nereusita), cercetarea lor indică faptul că experienţele aduc mai multa nefericire decat bunuri materiale. “Cu alte cuvinte, noi aratam ca recomandarea ar trebui să includă un avertisment: Achiziţiile care scad fericirea sunt mai puţin dăunătoare, atunci când sunt achiziţii de materiale, decât atunci când acestea sunt experiente”, explica autorii. .

Persoanele foarte materialiste, au fost la fel de fericite cu acele cumpărături pozitive şi la fel de nefericite cu achizitiile negative chit ca erau achizitii de bunuri materiale sau experiente. De asemenea, cercetătorii au constatat că intensitate emotionala scade mult mai rapid dupa achizitii materiale decat dupa experiente..

Consumatorii ar trebui să fie deosebit de precauţi când aleg între experienţe, spun autorii, pentru că a face o alegere negativa poate duce la o nefericirea de durata vis-a-vis de experienţe. Achiziţiile de materiale riscante, pe de altă parte, sunt mai puţin dăunătoare.

Mai multe informatii: Leonardo Nicolao, Julie R. Irwin, and Joseph K. Goodman. “Happiness for Sale: Do Experiential or Material Purchases Lead to Greater Happiness?” Journal of Consumer Research: August 2009.

Sursa: University of Chicago

Adaugă comentariu nou